PERSONLIG TRÄNING OCH MOTIONSRÅDGIVNING


Varför ska du anlita en personlig tränare?

Jag ger dig ett fokus på din utveckling genom att planera, motivera, uppmuntra dig att nå dina mål. Det är du själv som ska träna och utvecklas. Desto mer fokus från din sida desto bättre resultat får du.

När du anlitar mig så kan du känna dig trygg. Du lär dig logiskt och metodiskt hur och varför du ska träna på det sätt som du ska. Du lär dig också varför motion och träning är viktigt. Du lär dig varför exempelvis rätt hållning, rätt andning och rätt utförande är viktigt för din utveckling. Har du tränat tidigare så kan jag bland annat hjälpa dig och komma över platåer eller finslipa tekniker i din träning.

Min filosofi är att ge så mycket av den kunskap jag har, stötta till 100% och hjälpa just dig att nå de mål som du har satt. Mitt mål är att hela tiden utveckla och utvecklas med dig som person samt inom din träning. Jag lovar att två personer som har fokus når tillsammans bättre resultat än vad en person skulle göra.

Tillsammans anpassar vi träningen för dig, så att du får en rolig och kreativ träning. Du lär dig hur du ska träna. Jag lovar även att det är lättare att få kontinuitet i sin träning om man tycker att det är roligt att träna.

Vilka resultat kan du vänta dig?
Detta beror på stor del hur dina egna mål ser ut samt hur mycket du själv är villig att ge. Om du tränar med mig en gång per vecka av totalt fyra pass, så kommer resterande tre pass ligga på dig själv. Tränar du med mig två gånger per vecka så kommer du snabbare nå dina mål.
Många tror att med PT så blir man vältränad på en vecka… men allt tar sin tid. Jag ger dig rätt förutsättningar för att lyckas, men man ska skynda långsamt och man måste hela tiden ha sin målbild i huvudet, även när man inte tränar. Jag hjälper dig att lyckas, men det är du själv som ska göra jobbet. Jag vet hur du ska göra jobbet och då slipper du lägga mertid på att göra fel.

Många har som mål att må bättre och komma igång med sin träning. Vissa har som mål att gå ner i vikt, då främst fettmassa och behålla/bygga muskler vid samma tillfälle. Andra har som mål att komma igång och motionera och ändra sina kostvanor. Oavsett så är det är viktigt att sätta ett mål, och inte ge upp om man kommer på avvägar, det händer alla.
Samtidigt är det viktigt att ha realistiska förväntningar, och bryta ned dessa förväntningar i delmål så att det är lättare att fokusera på dem.